لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

کم کردن وزن با آب لیمو ترش

layer
Updated at :
September 19, 2024
Time required for study :
5
minutes

احتمالا شما هم شنیده اید که نوشیدن آبلیموی ترش باعث کاهش وزن و بهبود سلامت کلی می شود. آبلیمو خواص بسیاری دارد که کاهش وزن و تناسب اندام تنها یکی از این خواص است. آبلیمو را می توانید به روش های مختلفی مصرف کنید. ترکیب آبلیمو با آب، ریختن روی انواع غذاها یا سالادها از شیوه های مصرف این چاشنی دلچسب هستند.
نوشیدن منظم آبلیمو می تواند به روش های مختلفی سبب کاهش وزن شده و به علاوه سموم بدن را پاکسازی می کند. به گفته متخصصان، آب لیمو به دلیل اثرات مثبتی که بر سیری، هیدراتاسیون و متابولیسم دارد، می تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

آبلیمو کالری بسیار کمی دارد

آبلیمو در مقایسه با انواع آبمیوه ها و نوشابه کالری بسیار کمتری دارد. یک لیوان آب پرتقال حدود 113 کالری و یک قوطی نوشابه چیزی حدود 160 کالری دارد. در حالیکه ترکیب آبلیمو در یک لیوان آب حدود 8 کالری است که در مقایسه با کالری آبمیوه و نوشابه بسیار پایین است.ا
جایگزین کردن مصرف آبلیمو به جای نوشابه و آبمیوه می تواند کالری دریافتی بدن شما را کاهش دهد که در کاهش وزن موثر است. اگر به مدت یک سال هر روز یک لیوان آبلیمو را با یک قوطی نوشابه جایگزین کنید تا پایان سال می توانید 5 تا 8 کیلوگرم وزن کم کنید. این در حالی است که نوشیدن آب خالی حدودا 2 کیلوگرم از وزن را کم می کند.

نوشیدن آبلیمو باعث احساس سیری می شود

نوشیدن آبلیمو به همراه وعده های غذایی سبب می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری هم مصرف کنید. این خاصیت به دلیل وجود فیبر در آبلیمو هست که گرسنگی را به تاخیر می اندازد. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آبلیمو همراه غذا در کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری در حین و بعد از غذا تاثیرگذار است.

آبلیمو متابولیسم بدن شما را بالا می برد

نوشیدن آبلیمو به تنهایی و حتی ترکیب آن با آب متابولیسم بدن را بالا برده و اگر این نوشیدنی به طور منظم هر روز مصرف شود منجر به کاهش وزن می شود. افزایش وزن، تجمع چربی، کلسترول بالا، سطح قند بالا و مقاومت به انسولین به طور قابل توجهی توسط پلی فنول های لیمو سرکوب می شوند. در تحقیقات مشخص شده است که عصاره لیمو اثرات مفیدی بر متابولیسم چربی و گلوکز دارد و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین پلی فنول های لیمو توانایی سرکوب تجمع چربی در ناحیه شکم را دارند.

بدن را هیدراته نگه می دارد

50 تا 80 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و آبی که در بدن ما است صرف فعالیت های گوناگون می شود، از کمک به هضم و جذب مواد مغذی تا تنظیم دمای بدن. مردان به حدود 10 لیوان و زنان حدود 8 لیوان آب در طول روز نیاز دارند و هر مقدار کمتر از آن می تواند منجر به کم آبی بدن و در نتیجه افزایش وزن شود. بنابراین نوشیدن مقدار کافی آب برای هیدراته ماندن ضروری است و نقش مهمی در رساندن مواد مغذی به سلول های بدن و دفع مواد زائد از بدن ایفا می کند.
اما نوشیدن آب لیمو در عین کم کالری بودن، بدن را هیدراته نگه داشته و نیازهای هیدراتاسیون روزانه شما را تامین می کند. به علاوه هیدراتاسیون به تجزیه چربی ها و افزایش چربی سوزی کمک شایانی می کند.

برای کاهش وزن چه زمانی باید آبلیمو بنوشیم؟

آیا زمان نوشیدن آبلیمو واقعا مهم است؟ اینکه صبح ناشتا یا شب آبلیمو بنوشیم تاثیری در کاهش وزن دارد یا نه؟ زمان نوشیدن آبلیمو چندان مهم نیست و خوردن یک لیوان ترکیب آب با آبلیمو در هر زمانی از روز می تواند مفید باشد. آنچه که اهمیت دارد استمرار در نوشیدن این ترکیب است که تاثیر مهمی در کاهش وزن دارد.
البته باید در نظر داشته باشید که برای کاهش وزن و تناسب اندام، باید رژیم غذایی صحیح به همراه ورزش داشت و در کنار رژیم مصرف این ترکیب را هم ادامه داد.

آبلیموی ناصر

امروزه به دلیل افزایش تولید و استفاده از آبلیموهای کارخانه ای افراد به دنبال محصولاتی هستند که اولا کیفیت بالایی داشته باشد، دوما طعم و مزه آن خوشمزه باشد. آبلیموی ناصر با استفاده از مواد اولیه درجه یک و مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید می شود.
آبلیموی ناصر در اندازه های 3 لیتری پت، 1.5 لیتری پت، 1 لیتری پت، ابعاد کوچک تر شامل 200 سی سی، 400 سی سی، 600 سی سی در بسته بندی پت و به صورت قطره چکانی، 600 سی سی شیشه و آبلیموی شیشه خانواده و حتی آبلیموی تک نفره تولید می شود.
صنایع غذایی ناصر با بیش از ربع قرن تجربه و تولید آبلیمو با کیفیت آبلیموهای خانگی کار کدبانوهای ایرانی را راحت کرده است.

Related articles

layer

Contact Us

Address :
Tabriz, Tehran Road, after the Tabriz-Tehran police road, Aal Nisab industrial town, at the end of Sanat 1k Street

Products

Designed and Implemented by :BeMance.ir