لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

گل محمدی و خواص بی نظیرش

layer
Updated at :
September 5, 2024
Time required for study :
5
minutes

گل محمدی نوع خاصی از گل سرخ است که یک گیاه زینتی بوده و ظاهر زیبایی دارد. گل محمدی علاوه بر عطر و بوی فوق العلاده ای که دارد، از خواص دارویی متعددی هم برخوردار است. علاوه بر خواص دارویی در صنایع مختلف برای کابردهای مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، داروسازی و ... . ایران بزرگترین تولیدکننده این گل در جهان بوده که دارای بیش از 22000 هکتار زمین تحت کشت گل محمدی است. در اکثر استان ها این گیاه پرخاصیت کشت و تولید می شود، که از گل محمدی آذربایجان مربای گل به دست می آید.

معجزه ای به نام گل محمدی

گل محمدی به دلیل اثرات درمانی که دارد، برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. خواص دارویی این گیاه حتی در زمان رومیان باستان هم کشف شده بود. ابو علی سینا برای اولین بار از گل سرخ گلاب گرفت و از مزایای آن برای سلامتی و درمان بیماری ها استفاده کرد. این ماده با ارزش طبع گرمی داشته و به صورت گلاب، خشک شده، چای یا دمنوش و روغن در دسترس است.

  • درمان آلزایمر با گل محمدی
    یکی از مهم ترین خواص گل محمدی پیش گیری از آلزایمر است. حتی در افرادی که این بیماری در آنها پیشرفت کرده و کهنه شده است هم مصرف گل محمدی به صورت پودر تاثیر زیادی در کاهش نشانه های بیماری دارد.

  • گل محمدی و سم زدایی از بدن
    نوشیدن دمنوش گل محمدی به پاکسازی کبد و کیسه صفرا کمک می کند. مصرف منظم دمنوش گل محمدی سبب تمیزی، سم زدایی و پاکسازی کبد شده و بیماری های کبدی از جمله کبد چرب را درمان می کند.

  • گل محمدی و پاکسازی پوست
    گل محمدی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کرده، چین و چروک ها و انواع لکه های پوستی را از طریق کلاژن سازی برطرف می کند.
    به علاوه این گیاه منحصر به فرد التهابات و آلرژی های پوستی، جوش و آکنه، خشکی پوست و چربی های اضافی را هم درمان کرده و شادابی و جوانی پوست را حفظ می کند. به همین دلیل در تولید لوسیون های پاک کننده پوست، کرم ها و صابون از گلاب و اسانس طبیعی این گل استفاده می کنند.

  • گیاهی منحصر به فرد با خاصیت ضد سرطانی
    یکی از مهم ترین مواد برای مقابله با سرطان آنتی اکسیدان ها هستند که خوشبختانه در اغلب مواد غذایی یافت می شوند. به همین دلیل پزشکان مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان را به افراد توصیه می کنند. این مواد علاوه بر اینکه از بدن در برابر تاثیرات منفی رادیکال های آزاد محافظت کرده و از بروز سرطان جلوگیری می کنند؛ بلکه باعث نابودی سلول های سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول های سالم هم می شوند.
    چای گل محمدی منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند عامل بسیار مهمی در مقابله با سرطان باشد.

  • گل محمدی و یک دنیا آرامش
    گل محمدی یک آرام بخش طبیعی و تسکین دهنده دستگاه عصبی بوده و نوشیدن دمنوش آن تاثیر بسزایی بر اعصاب انسان دارد. علاوه بر خاصیت آرامش بخشی، خستگی و بیخوابی را هم از بین برده و سبب افزایش سطح هورمون های شادآور در بدن می شود.

  • برخی از خواص دیگر گل محمدی
    گلاب یا عصاره گل محمدی در رفع بوی بد دهان تاثیرگذار است. با قرقره کردن گلاب یا عصاره گل سرخ به طور منظم از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید.

    چای گل محمدی به دلیل نداشتن کالری می تواند جایگزین خوبی به جای انواع نوشیدنی های چاق کننده شود و سبب کاهش سریع وزن می شود. نوشیدن چای گل محمدی اشتها را کاهش داده و با هضم سریع چربی ها روند کاهش وزن را سرعت می بخشد.

    تب بر بودن و کاهش دمای بدن از دیگر خواص چای گل محمدی است که عفونت و التهاب را در بدن از بین می برد.

    گل محمد به دلیل داشتن خاصیت دیورتیک ادرار آور بوده و حجم ادرار را افزایش می دهد که سبب پاکسازی و سم زدایی کلیه ها می شود. این خاصیت مانع از ابتلا به سنگ کلیه و بیماری های کلیوی می شود.

سخن پایانی

گل محمدی تنها در ماه های خاصی از سال در دسترس است اما راه های زیادی وجود دارد که بتوان در تمام فصول سال از این ماده با ارزش استفاده کرد. مربای گل محمدی یکی از این روش هاست که ماندگاری گل محمدی را بالا برده و یکی از پرطرفدارترین مرباها در منطقه آذربایجان است. مربای گل ناصر از بهترین گل های محمدی خطه آذربایجان و با استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا تهیه و آماده شده است تا تازگی و کیفیت مواد اولیه از بین نرود.

صنایع غذایی ناصر با اتکا به شعار راز تازگی، رمز خوشمزگی بر آن است تا گامی بزرگ درتولید مواد غذایی باکیفیت بردارد.

Related articles

layer

Contact Us

Address :
Tabriz, Tehran Road, after the Tabriz-Tehran police road, Aal Nisab industrial town, at the end of Sanat 1k Street

Products

Designed and Implemented by :BeMance.ir