لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است

همه چیز در مورد ترشی ها

layer
Updated at :
September 10, 2024
Time required for study :
5
minutes

ترشی سال هاست که در منوی غذایی ایرانی ها وجود دارد و یکی از چاشنی های خوشمزه و دلچسب در کنار وعده غذایی اصلی است. امروزه تقریبا می توان ترشی را جزو جدانشدنی سفره خانم های ایرانی دانست. حتما شما هم ردیفی از ترشی های رنگارنگ را درخانه های مادربزرگتان در زیرزمین و یا ایوان خانه اش دیده اید.
ترشی در ایران دارای انواع مختلفی است و انواع ترشی با میوه و سبزیجات مختلف هر فصل درست می شود. ترشی یکی از روش های حفظ و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی توسط باکتری های غیرهوازی مفید و بدون یخچال است. این باکتری های مفید از رشد باکتری ها و عوامل بیماری زا مانند انواع کپک های مسموم کننده جلوگیری کرده و از گندیدگی و پوسیدگی مواد غذایی جلوگیری می کنند. باکتری های غیر هوازی نیازی به اکسیژن نداشته و سبب تخمیر مواد غذایی و طولانی شدن عمر آنها می شوند. باکتری های غیر هوازی هیچ ضرری برای انسان ندارند.
همچنین ترشی انداختن روشی برای استفاده از میوه و سبزیجات در سایر فصول سال و استفاده از آنها به نحوی دیگر است. وجه مشترک تمام ترشی ها سرکه است و این ماده با تغییر PH محیط مانع از رشد میکرو ارگانیسم ها شده و جلوی فساد مواد غذایی را می گیرد.

فواید مصرف ترشیجات برای سلامتی

احتمالا آخرین باری که ترشی میل می کردید، از خواص آن برای بدن و سلامتی آگاه نبودید. خیلی ها تصور می کنند که ترشیجات فایده ای برای بدن ندارند اما کاملا خلاف این است. امروزه پزشکان متوجه شده اند که مصرف ترشی برای سلامتی بدن بسیار مفید و ضروری است. برای تهیه ترشی از میوه ها و سبزیجات مختلف به همراه سرکه استفاده می شود که خواص فراوانی داشته و از آنجایی که برای تهیه ترشی میوه ها و سبزیجات حرارت نمی بینند، بنابراین خواص تغذیه ای تمام مواد از جمله ویتامین C آنها حفظ می شود.

در فرآیند تهیه ترشی از ترکیب آب و نمک و سرکه استفاده می شود و در اثر تخمیر این مواد باکتری های پروبیوتیکی حاصل می شوند که به شفافیت پوست، عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن و نیز کاهش افسردگی کمک می کند.
ترشی به عنوان منبعی برای تامین ویتامین های ضروری بدن از جمله انواع ویتامین های گروه B و ویتامین A است. به علاوه ترشی سرشار از فیبر است که هضم غذا را آسان و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. همچنین آنتی اکسیدانی که از فرآیند تخمیر به وجود می آید، از بروز سرطان جلوگیری می کند. حتی آب ترشی هم حاوی آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
در صورتی که برای تهیه ترشی از سرکه سیب استفاده شود، به تنظیم فشار خون کمک زیادی کرده، همچنین قند خون را کاهش می دهد. ترشی با کاهش جذب کربوهیدرات ها، از افزایش قند خون جلوگیری می کند. ترشیجات میزان اسید معده و باکتری های روده را متعادل کرده و سبب جذب مواد مغذی بیشتری توسط روده می شوند. 

فواید خوردن ترشی همراه با غذا

خوردن ترشیجات در کنار وعده های غذایی نهار و شام به خصوص همراه غذاهای گوشتی، مانع از ابتلا به بیماری های قبلی و عروقی شده و سوخت و ساز بدن را هم بالا می برد.

در مصرف ترشیجات احتیاط کنید!

توجه داشته باشد که مانند هر ماده غذایی که افراط در مصرف آن ممکن است عوارضی را برای بدن به دنبال داشته باشد، ترشیجات هم در صورت مصرف بیش از اندازه ممکن است سبب بروز مشکلاتی برای سلامتی شوند. مصرف زیاد ترشی باعث افزایش اشتها و سوق فرد به پرخوری می شود که چاقی را به دنبال دارد.
از سوی دیگر، مواد اسیدی با بالا بردن ترشح اسید معده مشکلاتی را برای مخاط دستگاه گوارش پدید می آورند. بنابراین رعایت تعادل در مصرف ترشی مهم است و افرادی که از مشکلات معده مانند سوء هاضمه، ورم و یا زخم دستگاه گوارش رنج می برند بهتر است از مصرف ترشیجات پرهیز کنند. از دیگر عوارض مصرف زیاد ترشی، پوکی استخوان و ساییدگی استخوان است.

صنایع غذایی ناصر تولیدکننده انواع ترشی

مجموعه ناصر تولیدکننده انواع ترشی ها از جمله ترشی مخلوط، ترشی بندری، ترشی لیته، ترشی لبو، ترشی ریزه، سیر ترشی قهوه ای و خیارشور است. ترشیجات ناصر از مواد اولیه درجه یک و باکیفیت تولید شده اند تا علاوه بر طعم خوشمزه و دلچسب، تازگی و کیفیت بالای محصولاتش را تضمین کند. این مجموعه با بیش از ربع قرن تجربه و تولید ترشی با طعم اصیل و خانگی کار کدبانوهای ایرانی را راحت کرده است. این ترشی ها فاقد هر نوع میکروب و آلودگی بوده و سالم هستند تا خیالتان از هر بابت راحت باشد.
همچنین ترشیجات ناصر در اندازه های مختلف 750 گرمی ، 2500 گرمی،5600 گرمی و حتی 10 کیلیویی و تک نفره 100 گرمی برای راحتی هم وطنان تولید شده اند.
صنایع غذایی ناصر با اتکا به شعار راز تازگی، رمز خوشمزگی بر آن است تا گامی بزرگ درتولید مواد غذایی باکیفیت بردارد.

Related articles

layer

Contact Us

Address :
Tabriz, Tehran Road, after the Tabriz-Tehran police road, Aal Nisab industrial town, at the end of Sanat 1k Street

Products

Designed and Implemented by :BeMance.ir